Széchenyi Terv

Népszerűsítő roadshow– a szakképzési pillér keretében


A LIGA Szakszervezetek „Munkavállalói ismeretek” című tananyagfejlesztése fontos állomáshoz érkezett a tesztelési szakaszt követően. A fejlesztési folyamatot bemutató- és népszerűsítő öt roadshow májusban és júniusban került megrendezésre budapesti és vidéki helyszíneken.

Az első roadshow május 5-én Budapesten a DocuArt Filmművészeti Központban, a második május 18-án Szombathelyen, a Szombathelyi Élelmiszeripari és Földmérési Szakképző Iskola és Kollégium Dísztermében, a harmadik május 22-én Tatabányán, a Tatabányai Integrált Szakiskola, Középiskola és Kollégium Tanácstermében, a negyedik május 26-án Debrecenben a Centrum Hotelben, az ötödik június 2-án Orosházán a Napsugár Hotelben került megrendezésre.
A rendezvénysorozat keretében bemutatásra került a tananyagfejlesztés folyamata, továbbá HR-szakemberek, fejvadászok előadásaiból ismerhették meg a leendő munkavállalók az állásinterjúztatás kulisszatitkait, azokat az aktuális információkat, melyekre minden álláskeresőnek szüksége lehet. A roadshow-k résztvevői egy mintaórát is megtekinthettek. A szakmai rendezvények lehetőséget teremtettek a szakemberek és diákok interaktív párbeszédére is.

A népszerűsítő roadshow elsődleges célja az volt, hogy felhívja a téma fontosságára a diákok, pedagógusok és intézményvezetők figyelmét. A LIGA Szakszervezetek által megtartott öt országos rendezvény bebizonyította, hogy a fiatalok nyitottak és érdeklődők a témával kapcsolatban, a „Munkavállalói ismeretek” tananyag témakörei egytől-egyig felkeltették és aktivizálták a hallgatóságot.

A hozzászólások és a diákok által feltett kérdések megerősítették eddigi tapasztalatainkat, miszerint a fiatalok hiányos ismeretekkel rendelkeznek a munka világáról. Azok a résztvevő diákok és pedagógusok, akik részt vettek a tesztelési folyamatban, hozzászólásaikban arról számoltak be, hogy nagymértékben megkönnyítette számukra a tananyag elsajátítását a tréningmódszerek alkalmazása. A tananyag újszerűsége többek között abban is rejlik, hogy a diákok a tréning feladatok segítésével állásinterjús szituációkban sajátíthatják el a szükséges praktikákat. Az interaktivitás és a tréningfeladatok sokszínűsége nagymértékben hozzájárul a tanulók motivációs szintjének fenntartásához, ezzel elősegítve a tananyag elsajátítását.

Galéria

Kapcsolódó cikkek:

Főoldal | Kollektív szerződés | Szakképzés | Új Munka Törvénykönyv | Vállalkozás