Budapest: 25.33°
HUF/EUR: 332.56
szechenyi
Hírek » Részletek

Kirúgták a melósokat, maradtak a főnökök


A Malév talpon maradt földi kiszolgáló cégétől elbocsátották a fizikai dolgozók felét, de a fűnyíró elakadt a főnököknél. A légitársaság csődje után több mint negyed évvel még mindig több száz kirúgott ember hiába várják a járandóságukat. Októberre el is készülhet az az új, könnyű szerkezetes utasforgalmi csarnok a ferihegyi repülőtér 2-es termináljánál, amely a "fapados" légitársaságokat szolgálja majd ki.

Kirúgták a kétkezi dolgozók majd'''''''' felét a Malév Ground Handling Kft.-től, miközben a felső és középvezetők létszáma nem csökkent - állítják a légi közlekedési szakszervezetek. Az érdekvédők szerint a túlduzzasztott menedzsment mellett a földi kiszolgálás egyes területein, mint a poggyászrakodás, az elbocsátások miatt súlyos munkaerőhiány alakult ki. Ennek a gondnak a megoldás már állami feladat, miután a Malév cége állami kézbe került.

Több mint egy negyedévvel a Malév Zrt. csődje és a felszámolási eljárás megkezdése után még minidig több száz elbocsátott malévos dolgozó hiába várja a járandóságát, a végkielégítését, a ki nem vett szabadság megváltását. Elsősorban az egykori nemzeti légitársaság központjában dolgozó adminisztratív dolgozók várnak hiába, hogy maradéktalanul hozzájussanak a pénzükhöz, közölte a Népszavával Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) elnöke. A szakszervezeti vezető lapunknak elmondta, a Malév 1500-1600 volt dolgozója közül speciális képzettségük miatt csak nagyon kevesen tudtak elhelyezkedni. Különösen a nemzeti légitársaságnál évtizedeket eltöltő 40-50 év feletti emberek vannak nehéz helyzetben. Náluk csak annak a több ezer vállalkozónak és alkalmazottaiknak a sorsa reménytelenebb, akik beszállítói voltak a Malévnak. A Malév csődje miatt az LMP feljelentésére indult rendőrségi nyomozással kapcsolatban Csorba azt mondta "éppen ideje, hogy végre a vezetők felelősségét is vizsgálják".

A sajtóban megjelent hírekkel ellentétben nem a Ryanair számára emel őszre egy könnyű-szerkezetes épületet a 2-es terminál mellett, hanem azoknak a "fapados" légitársaságoknak, amelyek a gyalogos ki- és beszállás mellett döntenek- tudta meg a Népszava. Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója lapunknak megerősítette, jelenleg a csarnok építésének engedélyeztetésén dolgoznak. A várható költségekről emiatt sem kívánt nyilatkozni a szakember, de annyit elárult nem horribilis összegről lesz szó. "természetesen a ki- és beléptetés, illetve a biztonsági rendszer semmiben nem különbözik majd a többi terminálban alkalmazottnál" - tette hozzá Hardy Mihály. Az új létesítmény olyan helyszínen épül, ahol nem zavarja a gyalogos forgalom más járatok kiszolgálását nem zavarja.

A kommunikációs igazgató azt is elmondta, hogy becsléseik szerint a Malév csődje miatt idén mintegy 10 százalékkal csökken a BA Zrt. utasforgalma, de talán még így is eléri a 8 milliót. "Az utasoknak azonban több mint az 50 százaléka diszkont légitársaságok szolgáltatásait veszi igénybe, ezért nehéz előrejelezni a forgalom alakulását, mert ha a járat kihasználtsága egy bizonyos küszöb alá esik, akkor egy hét alatt megszűnteti a társaság a ráfizetéses járatát" - említette Hardy. Egy hagyományos légitársaság viszont kénytelen tartani a menetrendben feltüntetett járatait, legalábbis az aktuális szezon végéig.

A Malév 1,5 millió átszálló utasa jószerivel teljesen eltűnt Ferihegyről. Éppen a legjobban fizető, költő utasok "igazoltak át" kényszerűségből a régió más repülőtereire. Ezt nem csak a repülőtér üzletei, hanem a budapesti szállodák és az utazási irodák is megérzik.

Az Airport Tecnology adatai májusi adatai szerint a bécsi repülőtér kelet-európai utasforgalma 14,5 százalékkal nőtt, amiben a Malév leállásának hatását sejtik a szakértők, akárcsak abban, hogy több mint 18 százalékkal emelkedett tranzitutasok száma.

Hivatkozás: http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=561138

Hozzászólások 0 hozzászólás


Szólj hozzá!

A számítógépednek az IP száma: 3.226.251.205 Név:

Hozzászólásokra vonatkozó szabályzatok »