Budapest: 2.82°
HUF/EUR: 337.41
szechenyi
Hírek » Részletek

Családanyák és rampatisztek vezetik az ellenállást a Malév GH-nál


A legnagyobb ellenállást a Malév GH gyermeket nevelő női alkalmazottjai és a rampatisztek mutatják a drasztikus fizetéscsökkentési tervekkel szemben. A dolgozók négyötödének már szeptember közepén is megélhetési gondjai voltak. Partvonalon várakozik eközben egy titokzatos új kiszolgálócég.

Zajlik a küzdelem a fizetések megmentéséért a Malév Ground Handling Zrt. állami tulajdonú földi kiszolgálócégnél. a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) szerint Limburger Lóránt vezérigazgató 30-50 ezer forinttal csökkentené minden dolgozó fizetését.

Ahogyan azt a LESZ elnöke elmondta, jelenleg is zajlik az egyéni elbeszélgetés a munkavállalókkal. Miután egyenként berendelik őket a vezetői irodába, eléjük tesznek egy rövid nyilatkozatot. Eszerint a dolgozók „önként kezdeményezik", hogy módosuljon munkaszerződésük, és csökkenjen a fizetésük. Sem dátum, sem a munkaadó aláírása nem szerepel a papírokon. A többség az elmúlt évek tapasztalatai alapján már semmilyen elé tett papírt nem ír alá gondolkodás nélkül a cégnél. Azonban egyre rövidebb gondolkodási időt kapnak, és egyre nagyobb rajtuk a nyomás, van olyan is, hogy három, négy menedzser ül szemben egy családanyával.

A legnagyobb ellenállást sokak számára meglepő módon a check-in területen dolgozók, az elveszett poggyászokat kezelők és a rampatisztek mutatják. A check-in területén dolgozók közül többségük gyermeket nevelő családanya. Úgy tűnik, utánaszámoltak, el tudják-e tartani családjukat abból a 110-140 ezer forintból, ami a módosítás után maradna nekik a hónap végén. A valamivel jobban kereső, a gépek berakodásáért, és súlyelosztásáért felelős rampatisztek fele is nemet mondott az ultimátumra. Nekik 120-150 ezer forintot hagyna meg a vezetőség.

A LESZ szeptember folyamán több száz munkavállaló megkérdezésével ágazati felmérésbe kezdett, a hazai földi kiszolgálási szektor problémáinak azonosítása céljából. A Malév GH-s részeredmények, amelyek a cég minden harmadik dolgozójának megkérdezését tükrözik, s így reprezentatívak az egész vállalatra nézve, magukért beszélnek.
Már a jelenlegi nettó fizetések mellett is a dolgozók 63 százaléka kerül „szinte mindig, folyamatosan" pénzzavarba a hónap végén. 17 százalék nyilatkozott úgy, hogy ez „gyakran megtörténik vele". A munkavállalók négyötödének tehát már szeptember közepén is megélhetési gondjai voltak. A tervezett nettó 30-50 ezer forintos bércsökkentés sokakat a teljes nyomorba taszíthat.

A LESZ szerint borítékolható, hogy sokan inkább a felmondást választják ebben a helyzetben, így a cég működőképessége is veszélybe kerülhet. A partvonalon várakozik egy új kiszolgálócég, a BUDPORT Handling Kft. amely már embereket is toboroz, holott információink szerint nincs élő szerződése légitársaságokkal, sem engedélye a repülőtéri munkára. Reméljük, nem e cég helyzetbe hozása a cél, feláldozva az egyik utolsó, világszínvonalon szolgáltató magyar tulajdonú vállalatot a légiközlekedési ágazatban.

Hivatkozás: http://leszhirek.blogspot.hu/

Hozzászólások 0 hozzászólás


Szólj hozzá!

A számítógépednek az IP száma: 18.210.23.15 Név:

Hozzászólásokra vonatkozó szabályzatok »