Budapest: 17.96°
HUF/EUR: 332.56
szechenyi
Hírek » Részletek

Át kell szervezni a Malévet


Akármilyen formában működik is tovább a nemzeti légitársaság, a jelenlegi vezetői garnitúrával aligha lehet a nyereségorientált, átlátható működést biztosítani. Csorba Attila a Malév GH felügyelő bizottságának „akadozó" működésére és aggályos személyi összefonódásokra figyelmeztette dr. Berényi Jánost, a cégcsoport elnökét.

A LESZ álláspontja, hogy hazai légitársaságra feltétlenül szükség van, mert egy kisvárosnyi, mintegy harmincezer ember, család megélhetése, közvetve pedig évi több tízmilliárd forint nemzetgazdasági bevétel múlik a légitársaság jó működésén.

A LESZ szerint a Malév jelenlegi vezetői garnitúrájának teljesítménye túl alacsony, miközben létszáma és juttatásai egyaránt elfogadhatatlanul magasak. A jelenlegi vezetőgárda zöme a korrupció-gyanús és hibás döntések sorát hozó évek alatt hallgatott. A közelmúltban kormányzati feljelentés született többek között a Malév Ground Handling földi kiszolgálócég catering-szerződéseinek ügyében, amelyek Budai Gyula kormánybiztos szerint felvetik a hűtlen kezelés gyanúját.

Csorba Attila, a LESZ elnöke hivatalos levélben hívta fel Berényi János, a Malév elnökének figyelmét a felügyelőbizottság problémáira. A Malév Ground Handling FB 2011. szeptember 26-án tartotta utolsó ülését, ami az érdekképviselet szerint elfogadhatatlan, különösen a jelenlegi helyzetben. Kijelenthető, gyakorlatilag nem működik a vezérigazgatót ellenőrizni hivatott testület.

A cég egyik vezérigazgatója, aki egyszer már több tízmillió forintos végkielégítéssel távozott a Malévtől a konkurenciához, jelenleg két vezérigazgatói állást is betölt – a Malév GH leányvállalat vezetője is. Közel 200 lóerős cégautója mellett korlátlan üzemanyag-elszámolás, reprezentációs költségek, cafetéria juttatás egészítik ki a két „munkahely" után kapott fizetését. A Malév GH-nál folyó sztrájktárgyalásokon az elmúlt három hét folyamán összesen egyszer jelent meg személyesen.

A repülőtéri dolgozók körében makacs szóbeszéd, hogy vajon felvethető-e az ipari kémkedés gyanúja olyan vezetők esetében, akik a Malév után hamar a közvetlen konkurenciánál bukkantak fel vagy a konkurenciát hoztak létre. Csalódást keltő, hogy Váradi József, Martin Gauss volt vezérigazgatók, Karim Makhlouf, kereskedelmi tervezési igazgatóhelyettes, Nemes Anikó, marketing és értékesítési igazgatóhelyettes, Jirzi Marek, kereskedelmi igazgató, Piotr Ikanowicz, gazdasági-vezérigazgató helyettes távozása kapcsán semmilyen vizsgálatról vagy felelősségre vonásról nem lehetett hallani, az itt dolgozóknak legalábbis semmilyen tudomásunk sincs hasonlóról.

A LESZ leszögezte: kizárólag átlátható működés mellett van jövője a nemzeti légitársaságnak. Magyarországnak és a repülőtéri dolgozóknak egyaránt az az érdeke, hogy végre csináljanak rendet a légikikötőben az arra hivatott szervek, és példás büntetést kapjon, akinek a vétkessége beigazolódik.

Hivatkozás: http://www.magyarhirlap.hu/hirek.html?r_id=5&hir_id=243308
Cimkék: LESZ Malév Csorba

Kapcsolódó cikkek:


Hozzászólások 0 hozzászólás


Szólj hozzá!

A számítógépednek az IP száma: 34.238.194.166 Név:

Hozzászólásokra vonatkozó szabályzatok »