A közösségi közlekedés fenntartása a kormány feladata is

Bajnai Gordon egy interjúban kijelentette, hogy a kormány nem segít a fizetésképtelenség legszélére sodródott BKV-n, sem más önkormányzati tulajdonú vállalaton, amíg azok nem rendezik megnyugtatóan a gazdálkodásukat.
A LIGA Szakszervezetek - habár egyetért többek között a BKV gazdálkodásának rendbetételével - felhívja a kormány figyelmét, hogy a közösségi közlekedés fenntartása állami kötelesség is, így az egyszerű kivonulás a finanszírozásból nem járható út.

Figyelemreméltó ugyan Bajnai Gordon hirtelen lelkesedése a BKV finanszírozásának problémái iránt, de félő, ez a lelkesedés az állami kiadáscsökkentés egyik potenciális - és váratlanul megnyílt - forrásának szól, nem pedig a problémamegoldás keresésének.
A BKV időtlen idők óta súlyosan veszteségesen működik ugyanis, ahogyan más közösségi közlekedési vállalatok is, és mindeddig a kormányoknak soha nem okozott gondot ez a probléma. Az elmúlt évtizedekben az állam szinte számolatlanul tolta bele a pénzt ezekbe a cégekbe, ahelyett, hogy a problémák feltárásával, szakmai és társadalmi egyeztetésekkel valós megoldást keresett volna. Ezek után egyszercsak elzárni a csapot és esetlegesen hagyni összeomlani a főváros tömegközlekedését, felelőtlen és elfogadhatatlan döntés.

A LIGA Szakszervezetek ezért sürgetve a BKV gazdálkodásának racionálizálását, felszólítja a kormányt, a közlekedésért felelős minisztert és a tulajdonos Fővárosi Önkormányzatot, hogy minden tőlük telhetőt tegyenek meg a közösségi közlekedés fenntartása érdekében úgy, hogy a vállalat rendelkezésére bocsátott összeget szigorúan számoltassák el, és a gazdálkodásban tapasztalt visszáságokat szüntettessék meg. Mindezt kifejezetten szakmai szempontok alapján, és a társadalmi igények figyelembevételével, törvényi kötelezettségük szerint.